THE CARAMEL CROWN 阪急うめだ本店

THE CARAMEL CROWN 阪急うめだ本店 / Osaka / 2025

Client : 株式会社グレープストーン
Design : aioi
Direction / Construction : 株式会社CBK
Photo : Masato Chiba

株式会社グレープストーンが新たに立ち上げたキャラメル菓子ブランドの店舗デザイン。
多くの食物販店が集まるフロアへの出店にあたり、如何に注目を集め存在を認識してもらえるかに焦点を当て、デザインに取り掛かかりました。
デザインの基礎として、目に入る印象の大半をオレンジ色で染め上げることで、ブランドイメージの構築をすると同時に認知度の向上を目指しました。遠景としての“オレンジカラーのボリューム”という印象に対し、手前ではミニマルでありながらもライン状に伸びる各所の意匠が目に入ります。これがデザインの一体感と流れの演出を支えます。
一方でこの世界観に異彩を放つ素材として、オレンジ染色のモールテックス仕上げを取り入れ、空間に密度を高めています。
しっとりした印象でキャラメル菓子との親和性を感じさせる期待も込めました。

This is the store design for a new caramel confectionery brand launched by GRAPESTONE.
Located on a floor densely populated with various food retailers, the project focused on how to attract attention and establish a strong presence within a competitive environment.
As the foundation of the design, we aimed to build brand recognition by saturating the visual impression with a dominant use of orange—effectively making the brand’s identity both vivid and memorable. From a distance, the bold volume of orange color stands out, while up close, minimalist yet continuous linear elements subtly guide the eye. These lines contribute to a sense of coherence and flow throughout the space.
To enhance the spatial density and add a distinctive texture to the brand’s visual world, we incorporated a Mortex finish dyed in orange. This material not only reinforces the visual impact but also evokes a soft, rich impression—resonating with the warm, indulgent character of caramel sweets.